4 Şubat 2014 Salı

bizde 5 çayları uzakdoğu yöresinden içilir (:


Yaklaşık olarak 3bin yıllık bir geçmişi olan bir bitki türevi yeşil çay... Hepimizin bildiği gibi; vücuttaki toksik maddelerden arınmak, zindelik vermek, ödem atmak gibi sıkıntılara iyi gelen ve daha sayamayacağım bir çok yararı olan, benim gibi siyah çayı içmekte zorlananlar için alternatif bir seçenek...
Piyasada çeşitli karışımlarda aromalı ve sade olarak yeşil çay türevi mevcut.Ben aktarlarda satılan yaprak ve işlenmemiş olanları tercih ediyorum. İstediğim aromayı çeşitli otlar ve baharatlarla ben veriyorum.
Kaynamış suya 1 tutam yeşil çay yaprağı atıp demliyorum, şeker kullanmadığım için kendimi şımartmak istediğimde 1 çay kaşığı bal veya 1 çubuk tarçın ilave ediyorum. Aynı zamanda 1 dilim portokal, 1 dilim limon, 1 tutam biberiye , 1 tutam kekik genelde çayıma arkadaşlık eden tercih ettiğim lezzetlerden... Damak zevkinize ve yaratıcılığınıza göre istediğiniz otla, baharatla şenlikler hazırlayabilirsiniz (: Günde 2 fincandan çoğuda önerilmiyor uzmanlar tarafından içeriğindeki kafein ve diğer maddelerden dolayı. Ancak çok renkli kombinasyonlar yaparken yarardan çok ziyan yapmamak adına bir bilene danışın ki sonrasında sıkıntılar olmasın.Neticede bitkilerin içeriğinde de çeşitli doğal bileşenlerin olduğunu da unutmamak gerek.
Sağlıkla...
Daha fazla merak ettiğiniz şey varsa bu bitki ile ilgili tık tık...
                                                                                       pek çok öptüm
                                                                                        huzurlu muzur (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder