5 Haziran 2012 Salı

herşey insanoğlunun ilk keramiği keşfiyle başlar...


    Seramik ve seramik sanatı benim hayatımda çokça keyifli bir yerde bulunuyor..İlk defa üniversitede tanıştık zataliyle =) Taş-seramik dersinde; ancak teorisi ve tarihi ile  pek kaynaştığımı söyleyemeyeceğim.. O zamanlar seramik benim için sadece geçmek zorunda olduğum sıkıcı bir dersten ibaretti, seramiği başka türlü düşünememiştim heleki bir sanat olarak asla değerlendirememiştim çok yazıkki...
    Ama gelin görünki kader ağlarını bir kez daha ördü ve bu sefer ki rastlaşmamız vazgeçilmez oldu =)) İzmir'li olanlar bilir belediyemizin çeşitli meslek yetiştirme ve hobi kursları vardır hali hazırda sürmekte olan.Bende boş zamanıma değer katmak için küçük bir araştırma sonrasında, ahşap boyama kursuna niyeten ancak kontenjan yokluğu nedeniyle seramiğe istemeyerek transferli kayıt olmuş buldum kendimi..Ok yaydan çıktı bir kere yapacak bir şey yok sanatsever biri olarak başladım kursa =))Ama ne başlamak, hayatımda yaptığım en güzel şeylerden biri bu kursa başlamak olmuş, ilerleyen zamanla bunu daha iyi idrak ediyorum. Seramiğin sadece çamurdan ibaret olmadığını, benim okulda gördüğüm taş-seramik dersi ile alakasının hiiiiiiiiiiç olduğunu , diğer tüm sanat dallarında olduğu gibi hakikatten bir yaşam ve kendini ifade biçimi olduğunu zaman ilerledikçe çok daha iyi anlıyorum. Yaratıcılığın körüklendiği ve insanın içinde gücün bir yansıması.. Herşey minik bir düşünce filiziyle başlar ya, sonrasında hayatta vuku bulur , tasarım ve sanatın yansıyan bir yüzü olarak seramikde benim için bunu ifade ediyor... Sevgili hocamız Duygu KAHRAMAN'ın rehberliği, bizlere kattığı bilgi ve hoş anılarla dolu keyifle geçen dolu dolu  iki yıllık bir kurs çalışmamız oldu. Bu süreçte sergilere katıldık, yarışmalara katıldık,bolca taşkınlıklar mı yaptık, en çokta güzel insanlar tanıyıp keyifli deneyimleri paylaştık... Şimdi herbirimizin dağılması ve o keyifli hafta sonlarının yerini başka keyiflere bırakmasıyla birlikte özlem ve hoş tebessümlerle andığımız Belgem Çiçekleri'yiz (Ezgi, Hasan, Sevcan, Muhammet, Berkay, Selma, Emel, Gülşah, Duygu,Türkiz ve ben) her birimiz =)(=  
 Yapmış olduğumuz işlerin bir kısmını aşağıda paylaşmak istiyorum,....                                      

İzmir Rotary Kulübü 10. Altın Testi Seramik Yarışması

İzmir Resim ve Heykel Müzesi
Selma Yeşil

Hasan Çağlayan

Berkay Kaplan

Serap Çağlayan

Ezgi Aykoç

Muhammet Çağlayan 
                    
                          Yukarıda yayımlamış olduklarım cahil cesaretiyle çok keyif alarak, sanki herbirimiz usta sanatçılarmışız edalarıyla ve heyecanlanarak katılmış olduğumuz İzmir Rotary Kulübü 10. Altın Testi Seramik Yarışması işlerimiz.. Bizim için güzel bir deneyimdi =))



    Güzellik ve emeğin yoğrulduğu, yaratıcılıkların havalarda uçuştuğu, birbirinden güzel geçen ve "aaaa bugunde ne çabuk bitti yaww=))" dediğimiz, iyiki tanışıp sonra da kaynaşıp, keyfin  keşifle harmanlandığı içimde hep apayrı yerleri olan çiçeklerime......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder